Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Informatie dat is hét onderwerp van deze tijd. Kon een encyclopedie vijftig jaar geleden nog met een klein lemma volstaan om het begrip 'informatie' te beschrijven, nu vergt het hele bladzijden om alleen al het huidige 'informatietijdperk' enigszins in kaart te brengen. We verzuipen bijkans in de informatie.James Gleick, auteur van de internationale besteller Chaos, beschrijft in Informatie uitvoerig de manieren waarop wij in de loop van de tijd met elkaar op afstand hebben leren communiceren, te beginnen met de tamtam, via het boek, de telex, de telefoon, de fax, naar de bits en bites van dit moment. Tegen wil en dank zijn we tegenwoordig allemaal informatie- en communicatie-experts geworden, verslaafd als we zijn aan e-mail en internet, Google, Facebook, blogs en tweets. Zelfs revoluties kunnen via het social network worden gewonnen.Gleick vertelt zijn verhaal aan de hand van biografieën van sleutelfiguren in de geschiedenis van de informatie, van Morse tot Gödel, van Shannon tot Kolmogorov. Een onmisbaar boek voor iedereen die alles wil weten over de manieren waarop we met elkaar informatie uitwisselen.
coderen --- communicatietheorieën --- taalgebruik --- informatiemaatschappij --- communicatievaardigheden --- Information retrieval --- informatieoverdracht --- Mass communications --- #KVHA:Heuristiek --- #KVHA:Informatievaardigheden --- #KVHA:Informatieverwerking --- #KVHA:Internet --- #KVHA:Zoekstrategieën --- 0 --- 130.2 --- 766.01 --- communicatie --- cultuurfilosofie --- informatie --- informatietechnologie --- kennis --- 031 --- Media (Communicatiemedia) --- informatierevolutie --- internet --- sociaal netwerk --- sociale media --- Informatie, documentatie --- Informatie --- Internet --- 360 --- communicatietechnologie --- pers en communicatie --- presse et communication
Choose an application
1. Administration et communication - 2. Communication publique : définitions, fonctions et types - 3. Transparence et accès à l'information détenue par l'administration - 4. Le modèle de la communication et la construction du sens - 5. La stratégie de communication - 6. L'évaluation de la communication - 7. La publicité - 8. Les relations avec les médias - 9. Les médias électroniques - 10. La communication de crise
Communication in public administration --- Communication in politics --- Communication (administration) Communicatie (overheidsdiensten) --- Relations administration-public Betrekkingen tussen overheid en publiek --- #SBIB:309H253 --- #SBIB:35H502 --- Externe communicatie: non-profit-sector --- Bestuur en samenleving: overheidscommunicatie --- Informatie en communicatie : Communicatie --- Information et communication : Communication
Choose an application
Les marques qui véhiculent une histoire sont celles qui se portent le mieux. Au-delà d'une communication basée sur les produits, elles créent avec leurs consommateurs des histoires qui donnent du sens à l'acte d'achat. Le storytelling, ou communication narrative, insuffle de l'émotion dans la relation entre l'entreprise et ses clients et permet de créer des récits qui se propagent et qui font vendre.Pour la première fois un livre fait le point sur cette technique, analyse les ressorts de son efficacité et propose une méthode pas-à-pas. En la suivant, vous apprendrez à faire de votre histoire une vraie success story.
Communication en marketing --- Art de conter --- Image (relations publiques) Beeld (public relations) --- #KVHA:Narratieve communicatie --- #KVHA:Storytelling --- Communication in marketing --- Storytelling --- Information (communication) Informatie (communicatie) --- Communication externe Externe communicatie --- #KVHA:Economie --- #KVHA:Marketing --- Storytelling. --- Communication in marketing.
Choose an application
Knowledge management --- 658.4038 --- #SBIB:309H1720 --- #SBIB:35H24 --- #SBIB:35H302 --- Management of knowledge assets --- Management --- Information technology --- Intellectual capital --- Organizational learning --- Informatiekunde, informatie management --- Informatiemanagement bij de overheid --- Organisatieleer: processen
Choose an application
‘Whistleblowing’ heeft haar bakermat in de Verenigde Staten, doch dit concept krijgt langzaam maar zeker een plaats in het ‘good governance’ beleid van Europese organisaties en ondernemingen. Niet langer beschouwd als een verplicht nummer, lijkt steeds breder het besef te groeien dat een dergelijke regeling wel degelijk een toegevoegde waarde kan hebben. Niet alleen bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven. (Daar waar het vroeger aanzien werd als een exotische bijkomstigheid, wordt een dergelijke regeling meer en meer ingezet als hoeksteen van een weloverwogen integriteitbeleid binnen ondernemingen.) Goed uitgebalanceerde klokkenluiders-regelingen kunnen een sterk wapen zijn om de negatieve impact van immorele of illegale praktijken op ondernemingen aanzienlijk te verminderen en tegelijkertijd de verwezenlijking van een (meer) ethische werkplek te ondersteunen. Veel ondernemingen worstelen evenwel nog met tal van vooroordelen en vrezen een lawine van onterechte meldingen. Dit werk wil op een onderbouwde manier komaf maken met de bestaande misverstanden en beschrijft tegelijkertijd een aantal goede praktijken en technieken om een doeltreffend klokkenluidersysteem te laten functioneren binnen een private onderneming. Daarbij wordt zowel aandacht besteed aan aan het organisatorische luik als aan het juridische luik.
deontologie --- bedrijfsethiek --- integriteitsbeleid --- Social law. Labour law --- Belgium --- 131 Arbeidsrecht --- 338.93 --- 342.721 --- information --- communicatie --- prive-leven --- BE / Belgium - België - Belgique --- 349.1 --- 658.312 --- V60 - Protection de la vie privée - Bescherming persoonlijke levenssfeer --- onderneming --- persoonlijke vrijheid - privé leven - privacy --- informatie --- communication --- vie privee --- Sociale wetgeving. --- Toezicht op het personeel. Personeelsreglement. Discipline. Absenteïsme. --- Sociale wetgeving --- Toezicht op het personeel. Personeelsreglement. Discipline. Absenteïsme --- Belgique
Choose an application
The Semantic Web represents a vision for how to make the huge amount of information on the Web automatically processable by machines on a large scale. For this purpose, a whole suite of standards, technologies and related tools have been specified and developed over the last couple of years, and they have now become the foundation for numerous new applications. A Developer's Guide to the Semantic Web helps the reader to learn the core standards, key components, and underlying concepts. It provides in-depth coverage of both the what-is and how-to aspects of the Semantic Web. From Yu's presentation, the reader will obtain not only a solid understanding about the Semantic Web, but also learn how to combine all the pieces to build new applications on the Semantic Web. Software developers in industry and students specializing in Web development or Semantic Web technologies will find in this book the most complete guide to this exciting field available today. Based on the step-by-step presentation of real-world projects, where the technologies and standards are applied, they will acquire the knowledge needed to design and implement state-of-the-art applications.
Information systems --- Computer. Automation --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- IR (information retrieval) --- informatiesystemen --- Semantic Web. --- Web site development. --- Information storage and retrieval systems. --- Web sémantique --- Sites Web --- Systèmes d'information --- Développement --- EPUB-LIV-FT LIVINFOR SPRINGER-B --- 681.3*H3 --- Information storage and retrieval
Choose an application
E-mailmarketing blijkt één van de meest gebruikte manieren om klanten en prospects te bereiken. Een nieuw product of dienst, een bijzondere promotie, een uitnodiging voor een evenement of gewoon nuttige tips: met een doelgerichte e-mailmarketingcampagne bereikt men zijn doelpubliek snel, goedkoop en persoonlijk. Maar mag men de klant / consument wel zomaar e-mailen? Door de veelheid van ongewenste en ongevraagde berichten, intussen gemeenzaam spam genoemd, zijn overal ter wereld, en dus ook in Europa en België, wetten ontstaan die het versturen van elektronische berichten (e-mail, sms, ...) aan banden leggen. Een e-mailcampagne kan maar succesvol zijn als zo veel mogelijk geadresseerden de boodschap ook daadwerkelijk lezen, de berichten niet worden tegengehouden door een spamfilter en de boodschap niet tot grote ergernis leidt. Een succesvolle e-mailcampagne is dus noodzakelijk een wettelijke e-mailcampagne. Aan wie mag men berichten verzenden, hoe moeten de berichten worden verstuurd, wat moet er in het bericht staan? Dit boek is het derde in de reeks 'Recht en ICT' en belicht duidelijk en overzichtelijk de spelregels omtrent het versturen van elektronische berichten, zowel vanuit het standpunt van de verzender als dat van de ontvanger. Hierbij wordt voornamelijk stilgestaan bij de Europese en Belgische wetgeving. Ook een aantal andere relevante landen komt aan bod. Bron : http://www.innipublishers.com
Law --- Computer architecture. Operating systems --- e-mail --- wetgeving --- privacy --- marketingstrategie --- Onlinemarketing --- Marketingstrategie --- E-mail --- Wetgeving --- Reclamereglementering --- Comparative law --- Electronic mail systems --- Advertising laws --- Internet marketing --- Droit comparé --- Courrier électronique --- Publicité --- Marketing sur Internet --- Marketing sur internet --- Law and legislation --- Droit --- marketing --- publicite --- Online marketing --- information --- publiciteit --- informatie
Choose an application
Journalism --- Industrial and intellectual property --- Economic law --- mediarecht --- TV (televisie) --- vrijheid van informatie --- vrijheid van meningsuiting --- Belgium --- Mass media --- Freedom of information --- Freedom of speech --- Communication --- Freedom of the press --- Médias --- Liberté d'information --- Liberté d'expression --- Communication audiovisuelle --- Liberté de la presse --- Law and legislation --- Audio-visual aids --- Droit --- EPUB-ALPHA-H EPUB-LIV-FT LIVDROIT STRADA-B
Choose an application
Internetgebruik brengt ook risico's met zich mee. Dit rapport behandelt het online risicogedrag van 9-16-jarigen in Nederland. Hoe vaak komen zij in aanraking met internetrisico's en hoe vaak ervaren zij dit zelf als vervelend? Typische internetrisico's zijn: online pestgedrag, het ontvangen van seksueel getinte beelden en boodschappen, en het leren kennen van vreemden met wie vervolgens offline contact ontstaat. Onderzocht is ook welke rol digitale vaardigheden spelen in de omgang met online risico's en wat de invloed is van ouders, docenten en vrienden. Het onderzoek is uitgevoerd op basis van gegevens uit 2010 verzameld in het kader van het EU Kids Online project.
internet --- gebruik --- usage --- sociale interactie --- social interaction --- on line --- informatietechnologie --- information technology --- communicatie --- communication --- informatie --- information --- participatie --- participation --- risicofactoren --- risk factors --- risicoschatting --- risk assessment --- risicogroepen --- risk groups --- kinderen --- children --- jeugd --- youth --- risicogedrag --- risk behaviour --- invloed van generatiegenoten --- peer influence --- ouders --- parents --- docenten --- teachers --- invloeden --- influences --- psychologie --- psychology --- Internet Technology --- Internettechnologie
Choose an application
Overtuigend presenteren beschrijft hoe je van je presentatie een succes maakt. De auteur behandelt verschillende technieken die je kunt gebruiken om iets teweeg te brengen bij je publiek: het gebruiken van een herkenbaar plot, het verwerken van emotie in je verhaal of het inzetten van de expertise van je publiek. Je leert hoe je de aandacht van je toehoorders vasthoudt, hoe je ze meer kunt laten onthouden en hoe je ze kunt aansporen tot actie. Er is veel aandacht voor het gebruik van hulpmiddelen. Uiteraard wordt PowerPoint besproken, maar ook het gebruik van voorwerpen of metaforen komt aan de orde. Op de bijbehorende website staan voorbeelden van goede presentaties en aanvullende adviezen. Overtuigend presenteren is als een goede presentatie: onderhoudend, duidelijk en direct toepasbaar. Het is geschikt voor alle studies in het hoger onderwijs die aandacht besteden aan presentatievaardigheden en kan ook gebruikt worden in bedrijfstrainingen.
mondelinge communicatie --- presenteren --- Mass communications --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Presenteren; Nederlands --- #KVHB:Presenteren --- 007 --- S20110146.jpg --- Spreekkunst --- Presenteren --- 808 --- Presentatievaardigheden --- Presentatie van informatie ; technieken --- Wetenschappelijk schrijven ; papers ; scripties ; essays --- Taal ; het schrijven --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Communicatie --- 316.77 --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- 007.1 --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 11 --- presentatietechnieken --- PXL-Social Work 2018 --- personeelsopleiding --- opleiding personeelswerk --- Presentaties --- Mondelinge communicatie --- Presentatie
Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|